Artykuły
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 115.
Sortuj wg:
Lars Ericsson
Łotr, zdradziecki kapitan statku z Vendel
17-02-2010 21:25 | P.R.H 'Blueprint' Wojtkiewicz | Komentarze: 0
Motto: "Nie wolno nie wpuścić okazji, gdy czeka u drzwi"
– Więc możemy wypłynąć już dziś?
– Tak, planowaliśmy wypłynąć dwie godziny temu, ale miałem problem z pozbieraniem załogi. Wygląda na to, że się panu bardzo spieszy. Mogę spytać, dlaczego?
– E… po prostu zależy mi na c...
Vista e Vita
Vodacciański scenariusz o poszukiwaniach, podstępie i miłości
Niniejszy tekst jest zwycięskim scenariuszem do 7th Sea w konkursie zorganizowanym na łamach nieistniejącego subsystemu Novus Ordum Mundi na Valkirii. Redaktorem artykułu był Maciej Szaleniec. Spis treści: Scena I, w której setka zakonnic niemal łamie świętą regułę milczenia. Ucieczka sprzed ołt...Errata do polskiego wydania 7th Sea
Opis: Errata do polskiego wydania 7th Sea. Rozmiar: 2,85 MB. Pobieranie: Errata.Jean Luc de Robespierre
Łotr, Szachista Doskonały
31-10-2009 02:09 | Leszek 'Rathan' Chmielewski | Komentarze: 5
Publikacja Novus Ordum Mundi AEG pozostawia dowolność w doborze dwóch ostatnich członków NOM. W mojej wizji świata jednym z nich jest potężny czarnoksiężnik Porté. Nie o nim jednak będzie ten tekst. Napiszę tu o jego uczniu. A nazywa się on Jean Luc de Robespierre, syn wysoko postawionego małżeństwa...
Generator Romansów
Vodacciańskie narzędzie MG
Wraz z nadejściem lata żar z nieba motywuje damy do odsłonięcia ramion, a mężczyznom gotuje krew w żyłach. W parne wieczory nad kanałami miast i marmurami pałacowych posadzek unosi się piżmowy zapach flirtu. Kiedy w Vodacce rozbrzmiewa muzyka na balach u książąt, z całej Thei, niczym motyle łaknące...El Fuego Interno
Tłumaczenie magii ognia z "Castille"
09-09-2009 14:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Biegłości: Koncentracja, Gaszenie, Podsycanie, Zasięg, Sztuczka (Miotanie, Płonące Ostrze itd.)
Uczeń: Serce Płomienia
Czeladnik: Ręka Płomienia
Mistrz: Dusza Płomienia
Przed czasem wielkich zmian dynastycznych rodzina królewska Castille posługiwała się mocami El Fuego Interno, jednej z najbardz...
Szermiercze Zalety i Zaszłości
Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Swordsman's Guild"
25-08-2009 13:36 | - 'shredek' - | Komentarze: 1
Nowe Zalety
Członkostwo: Brzytwy (5 punktów, nie dla początkujących Bohaterów)
Musisz być Mistrzem przynajmniej jednej sankcjonowanej Szkoły Szermierczej, by dołączyć do organizacji. Członkowie tej frakcji otrzymują dodatkowy rabat –1 PD, kiedy wykupują nową Biegłość Wykorzystanie Słabości lu...
Church of the Prophets – recenzja
Anioły i Legiony
04-08-2009 02:34 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 5
Twórcy 7th Sea wyznaczyli sobie zadanie, którego inni autorzy gier RPG raczej unikają. Wpletli w rzeczywistość Thei religię analogiczną do chrześcijaństwa i ustanowili instytucje Kościołów inspirowanych katolicyzmem, protestantyzmem oraz wschodnią ortodoksją. Pomysł ten można uznać za dość odważny,...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3
29-07-2009 19:34 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 8
Barok 1580-1680
7th Sea: Montaigne, Castille, Vendel, Eisen
Monastyr: Cynazja
Moda opisana w tym rozdziale mimo wielu podobieństw do strojów z poprzedniego okresu stosuje już nowe rozwiązania w dziedzinie krawiectwa i zdobnictwa, i lansuje inną, swobodniejszą sylwetkę. Modę tego typu widziałabym w...
Generator Herezji
Castilliańskie narzędzie MG
20-05-2009 19:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Cała historia Thei osnuta jest wokół powstania i działania Kościoła Watycyńskiego: jego genezy i kolejnych misji oraz tajemnic, jakich strzeże. Wiara w Proroków – w różnych konfiguracjach – tworzy podwaliny wyobrażeń o świecie oraz systemów wartości. Skoro sprawy religii definiują najważ...
Historia Gildii Szermierzy
Tłumaczenie ze "Swordsman’s Guild"
27-03-2009 22:12 | - 'shredek' - | Komentarze: 0
Gildia w ogromnej mierze zawdzięcza swe powstanie monteńskiemu szermierzowi znanemu jako Magnus Desaux du Montaigne. Urodzony w 1620 roku był bardzo zainteresowany bogatą historią pojedynków w Thei. Niestety, pojedynkowanie się było ogłoszone nielegalnym w większości krajów. Chociaż sam Król w najle...
Swordsman's Guild – recenzja
Honorowi i martwi
19-03-2009 19:40 | - 'shredek' - | Komentarze: 3
Pojedynki pomiędzy zwaśnionymi stronami, czy to o honor, czy też piękną kobietę (a czasem może i mężczyznę ;) ), obecne były w historii świata już od czasów antycznych. A może i jeszcze wcześniej, choć tutaj trudno o dowody czy jakieś ich świadectwa. Pojedynki nie obce są również grom RPG. Niestety...
Generator Ruin
Eiseńskie narzędzie dla MG
09-03-2009 19:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Wojna o Krzyż pozostawiła głębokie rany w sercach Eiseńczyków oraz w samej ziemi Żelaznych Grafów. Urazy mijają, a kraj zabliźnia się… powoli. Podróżując po Eisen, cały czas można się natknąć na pamiątki po tragicznych wydarzeniach: ruiny, pola bitew, świeże cmentarze. Część z nich kryje tajem...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2
Część druga: manieryzm
20-02-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Manieryzm 1530-1580
7th Sea: Castille, Eisen, Vodacce
Manieryzm to nurt poprzedzający barok – okres odpowiadający czasowi akcji w 7th Sea – pasuje zatem do tych krajów, które kojarzone są z tradycją i zachowawczością. W Castille, kraju nie tylko watycyńskim, ale podlegającym silnej wła...
Siedem pomysłów na: Przygodę w Eisen
Szkice scenariuszy
15-02-2009 20:16 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 9
Następcy tronu
Scena: Na spustoszonych przez wojnę ziemiach Eisen wciąż nie jest dobrze. Nadal wybuchają utarczki i potyczki pomiędzy panami na pomniejszych zamkach. Dzieje się tak zwłaszcza w księstwie Heinzla, który nie potrafi panować nad swoimi poddanymi.
Dwaj baronowie, panowie na zamkach i w...
Eiseńskie Szkoły Szermiercze
Tłumaczenie Szkół z "Eisen"
12-02-2009 21:32 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
Jak przystało na kraj szczycący się niemal tysiącletnią tradycją wojskowości, to właśnie Eisen posiada najszersze spektrum szkół uczących przeróżnych form wojennego rzemiosła. Wiele z nich uczy nie tylko zwyciężania przeciwnika, ale rozciąga swe nauki na sposób życia adeptów.
Drexel
Pochodzenie: E...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1
Część pierwsza: renesans
05-02-2009 01:10 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 29
Szanowni Czytelnicy – artykuł ten powstał w związku z pytaniami o modę jakie pojawiały się na różnych forach poświęconych takim grom jak Monastyr, Warhammer czy 7th Sea. Ponieważ historia ubioru stanowi jedno z moich ulubionych zagadnień postanowiłam opracować to niewielkie kompendium, mając n...
Indeks
Spis tagów działu 7th Sea
03-02-2009 05:15 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
W celu ułatwienia wyszukiwania artykułów na naszej stronie, proponujemy niniejszy indeks. Zebraliśmy w nim tagi, pozwalające na selekcję artykułów podług różnych kategorii.
Ze względu na rodzaj artykułu:Siedem pomysłów na…GeneratorAlmanachScenariusz
Ze względu na rodzaj postaci i ich przymiot...
Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen
Pomysły dla Mistrza Gry
01-02-2009 03:26 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Dracheneisen to najbardziej tajemniczy materiał, z jakiego Theańczycy wykonywali swoje przedmioty. Przedziwny metal, który w rękach Nibelungów staje się plastyczny niczym glina, by stwardnieć na wieki, jest największym skarbem Żelaznych Grafów i obsesją tych, którym marzy się książęcy diadem. Nie ul...
Indeks
29-01-2009 02:31 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
W celu ułatwienia wyszukiwania artykułów na naszej stronie, proponujemy niniejszy indeks. Zebraliśmy w nim tagi, pozwalające na selekcję artykułów podług różnych kategorii.
Ze względu na rodzaj artykułu:Siedem pomysłów na…AlmanachScenariusz
Ze względu na rodzaj postaci i ich przymioty:Bohater...
Próbny
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 6 Autor: Moraine Redakcja: Mayhnavea Doria: Doryjska moda jest przestarzała w stosunku do reszty Dominium. Rycerze i damy noszą się według tradycji pradziadów, więc uznałam, że najlepiej pasującymi do nich ubiorami będą te noszone w czasach pełnego średniow...Eiseńskie Zaszłości
Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"
25-01-2009 01:23 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 13
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk)
Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dzi...
Erpegowe podsumowanie 2008: 7th Sea
21-01-2009 00:57 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
Rok 2008, a konkretnie jego ostatni kwartał, był chyba najlepszym w historii działu. We wrześniu subsystem 7th Sea został oficjalnie reaktywowany po prawie półtorarocznym stanie zawieszenia. Nowym szefem redakcji został Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk, który pisał pierwsze artykuły. Do ekipy dołączył...
Zerstörung
Tłumaczenie magii rozkładu z "Rilasciare"
12-01-2009 19:47 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Biegłości: Dezintegracja, Dotyk na Odległość, Koncentracja Oddziaływania, Przenikający Dotyk, Przyspieszenie.
Uczeń: Drewno i Papier
Czeladnik: Metal
Mistrz: Ciało
Zerstörung, moc rozkładu, to prawdopodobnie najbardziej przerażająca ze wszystkich sztuk tajemnych, otrzymanych przez Senatorów Nomy...
Eisen – recenzja
Ziemia spojona deszczem i krwią
09-01-2009 19:09 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 4
Większość twórców światów gier fabularnych przyjmuje jedną z dwóch strategii (reszta to ci "pośrodku"). Pierwsza z nich to dążenie do stworzenia bardzo skrupulatnego opisu uniwersum, pewnego zamkniętego systemu, który będzie spójny pod wszystkimi względami: z uwagi na fikcyjną politykę, gospodarkę c...
Sanssouci
Monteńska Szkoła Uwodzicieli [Pdf]
03-01-2009 22:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Opis: Sanssouci to monteński dwór, na którym działa "szkoła uwodzenia". Artykuł opisuje jej strukturę, nauczycieli, tajemne techniki, wewnętrzne koflikty oraz tajemnice. znajdują się tu informacje zarówno dla graczy – koncepcja postaci, nastawionej na relacje społeczne i udział w romantycznych...
Generator Balów
Monteńskie narzędzie MG
01-01-2009 04:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Centrum (a być może i celem) życia monteńskich dworów są wystawne bale. Pretekstów do ich urządzenia jest mnóstwo i każdy, kto tylko ma dość funduszy oraz żądzę poklasku, wykorzysta ten sposób, by ściągnąć na siebie uwagę socjety.
Charaktery balów są rozmaite, zależne od statusu organizatora, jego...
Ostrza Łamigłówek
Tłumaczenie materiału z "Montaigne"
28-12-2008 23:38 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 2
Gdy któryś z Bohaterów wejdzie w posiadanie Ostrza Łamigłówki, skorzystaj z poniższych tabel, by ustalić unikalne właściwości tej sztuki broni. Przy okazji poznasz też jej koszt wyrażony w Punktach Bohatera.
Bohaterowie z zachodnich regionów Montaigne (Verrier, Viltoille, Martise, Rachecourt, Torig...
Siedem pomysłów na: Scenografię
Pomysły dla Mistrza Gry
26-12-2008 20:23 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 11
O tym, że sercem 7th Sea jest dobra walka, nie trzeba nikomu przypominać. Wystarczy obejrzeć filmy, którymi "siódemka" jest inspirowana – wszystkie są pełne wymian ciosów, iskier sypiących się spod ostrzy, niesamowitych akrobacji i dynamicznych ujęć. Również w Siódmym Morzu walka powinna być ż...
7th Sea: Piraci
Zbiór artykułów z działu 7th Sea [Pdf]
Opis: Prezentujemy wybór 11 artykułów o piratach, które ukazały się w dziale 7th Sea. Są wśród nich tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations, recenzja tego podręcznika oraz teksty do 7th Sea autorstwa redaktorów działu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa AEG możemy zaprezentować materiał w ory...Monteńskie Zalety
Tłumaczenie zasad z "Montaigne"
21-12-2008 18:28 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Krewniak (różnie, tylko Monteńczycy)
Masz wysoko postawionego krewnego, który nie opuści cię w potrzebie. Jednakże nadużywanie jego uprzejmości jest złym pomysłem – rodzina to rodzina, ale nikt nie lubi czuć się wykorzystywany. Dlatego też możesz prosić o przysługę najwyżej raz na trzy miesią...
Reguły Porté
Tłumaczenie zasad z "Montaigne"
18-12-2008 00:13 | Ainsel | Komentarze: 4
Przekazywanie przedmiotu
Mag Porté może przekazać jeden z okrwawionych przedmiotów (wykonując test Rezonu + Kolekcji) innemu magowi. Czarnoksiężnik odbierający przedmiot czuje wtedy charakterystyczne mrowienie, informujące o nadchodzącej przesyłce. Przemieszczenie obiektu trwa dwie Akcje: podczas p...
Monteńskie Szkoły Szermiercze
Tłumaczenie Szkół z "Montaigne"
10-12-2008 19:24 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Boucher
Pochodzenie: Montaigne
Opis: Boucher wywodzi się z ciemnych zaułków wielkich miast i nie uważa się jej za szkołę dżentelmenów. Jednakże niektórzy sądzą, że walczy się po to, by wygrać, a wywieranie dobrego wrażenia na publiczności nie jest istotne, gdy stawką jest życie. Uczniowie Boucher p...
La Queste del Saint Graal
Avalońskie scenariusze [Pdf]
07-12-2008 06:10 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 33
Opis: Artykuł, napisany z myślą o grze 7th sea, przybliża czytelnikowi mity arturiańskie i pokazuje szereg rozwiązań, jak można wykorzystać je w scenariuszach RPG. Zostają w nim przedstawieni główni bohaterowie opowieści, najważniejsze z licznych historii, a także konkretne pomysły, jak przełożyć wą...
Graj z głową (Aureus)
Chcę grać z głową
Do niedawna zastanawiałem się, czego nie lubię w Jesiennej Gawędzie. W końcu pojąłem: za młodu to właśnie ona była dla mnie ideałem gry, do którego jednak nigdy nie doszedłem. W gimnazjum byliśmy za mało dojrzali, a moi obecni współtowarzysze ze Starego Świata to początkujący. Gramy rzadko, z częstą...Montaigne – recenzja
Tam, gdzie słońce świeci najjaśniej
02-12-2008 04:44 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Trzeci z dodatków o nacjach 7th Sea traktuje o Montaigne, czyli cesarstwie Léona Alexandra XIV. Motto książki, "Słońce świecące zbyt mocno, wypala ziemię poniżej", odwołuje się do postaci imperatora, rządzącego krajem żelazną ręką. Jego zły charakter oraz katastrofalne w skutkach posunięcia dyplomat...
Avalońskie Zalety i Zaszłości
Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"
28-11-2008 20:02 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 3
Nowe Zalety
Rycerz Elaine (4 pkt, tylko Avalończycy)
Należysz do elitarnego grona Rycerzy Najwyższego Króla – bractwa podlegającego bezpośrednio Królowej Elaine i wypełniającego jej wolę. Jego członkowie honorem i odwagą zaskarbili sobie uwielbienie Avalończyków, chociaż do sławy muszkieterów...
William Shapeword
Łotr, odmieniec z Dworu Unseelie
25-11-2008 22:55 | Ainsel | Komentarze: 4
William to szalony i okrutny Unseelie o niesamowitym talencie do tworzenia i spisywania tragicznych historii. Dzięki jego znajomości magii Glamour oraz zatraceniu w sztuce, William uzyskał moc wprawiania wymyślonych przez siebie opowieści w życie.
Dawno, dawno temu, gdzieś w Avalonie…
̷...
Używanie Glamour
Tłumaczenie eseju z "Avalon"
23-11-2008 23:50 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 12
Charakter każdego z narodów Thei można oddać jednym słowem. W przypadku Avalonu słowem tym będzie Glamour.
Tak się nieszczęśliwie złożyło, że z biegiem lat słowo to utraciło swoje znaczenie. Dziś, gdy powiesz "glamour", większość ludzi pomyśli, że chodzi ci o iluzję. Nie w tym przypadku. Glamour to...
Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu
Pomysły dla Mistrzów Gry oraz Graczy
22-11-2008 00:52 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 3
Thomas Fleming – szpieg
"Pozdrowienia z Ussurii!"
Wszędzie na świecie, gdzie ktoś chce zagrozić interesom Avalonu i królowej Elaine, można trafić na Thomasa Fleminga. Początkowo nawet nie domyślisz się, że ten elegancki mężczyzna o nienagannym, avalońskim akcencie jest jednym z najlepszych k...
Przejdź do strony: