»

Artykuły

Wyświetlono rezultaty 1-40 z 115.
Lars Ericsson

Lars Ericsson

Łotr, zdradziecki kapitan statku z Vendel

17-02-2010 21:25 | P.R.H 'Blueprint' Wojtkiewicz | Komentarze: 0
Motto: "Nie wolno nie wpuścić okazji, gdy czeka u drzwi" – Więc możemy wypłynąć już dziś? – Tak, planowaliśmy wypłynąć dwie godziny temu, ale miałem problem z pozbieraniem załogi. Wygląda na to, że się panu bardzo spieszy. Mogę spytać, dlaczego? – E… po prostu zależy mi na c...
Vista e Vita

Vista e Vita

Vodacciański scenariusz o poszukiwaniach, podstępie i miłości

06-12-2009 15:17 | | Komentarze: 10
Niniejszy tekst jest zwycięskim scenariuszem do 7th Sea w konkursie zorganizowanym na łamach nieistniejącego subsystemu Novus Ordum Mundi na Valkirii. Redaktorem artykułu był Maciej Szaleniec. Spis treści: Scena I, w której setka zakonnic niemal łamie świętą regułę milczenia. Ucieczka sprzed ołt...
Errata do polskiego wydania 7th Sea

Errata do polskiego wydania 7th Sea

22-11-2009 23:06 | | Komentarze: 2
Opis: Errata do polskiego wydania 7th Sea. Rozmiar: 2,85 MB. Pobieranie: Errata.
Jean Luc de Robespierre

Jean Luc de Robespierre

Łotr, Szachista Doskonały

31-10-2009 02:09 | Leszek 'Rathan' Chmielewski | Komentarze: 5
Publikacja Novus Ordum Mundi AEG pozostawia dowolność w doborze dwóch ostatnich członków NOM. W mojej wizji świata jednym z nich jest potężny czarnoksiężnik Porté. Nie o nim jednak będzie ten tekst. Napiszę tu o jego uczniu. A nazywa się on Jean Luc de Robespierre, syn wysoko postawionego małżeństwa...
Generator Romansów

Generator Romansów

Vodacciańskie narzędzie MG

15-09-2009 22:41 | | Komentarze: 15
Wraz z nadejściem lata żar z nieba motywuje damy do odsłonięcia ramion, a mężczyznom gotuje krew w żyłach. W parne wieczory nad kanałami miast i marmurami pałacowych posadzek unosi się piżmowy zapach flirtu. Kiedy w Vodacce rozbrzmiewa muzyka na balach u książąt, z całej Thei, niczym motyle łaknące...
El Fuego Interno

El Fuego Interno

Tłumaczenie magii ognia z "Castille"

09-09-2009 14:43 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Biegłości: Koncentracja, Gaszenie, Podsycanie, Zasięg, Sztuczka (Miotanie, Płonące Ostrze itd.) Uczeń: Serce Płomienia Czeladnik: Ręka Płomienia Mistrz: Dusza Płomienia Przed czasem wielkich zmian dynastycznych rodzina królewska Castille posługiwała się mocami El Fuego Interno, jednej z najbardz...
Szermiercze Zalety i Zaszłości

Szermiercze Zalety i Zaszłości

Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Swordsman's Guild"

25-08-2009 13:36 | - 'shredek' - | Komentarze: 1
Nowe Zalety Członkostwo: Brzytwy (5 punktów, nie dla początkujących Bohaterów) Musisz być Mistrzem przynajmniej jednej sankcjonowanej Szkoły Szermierczej, by dołączyć do organizacji. Członkowie tej frakcji otrzymują dodatkowy rabat –1 PD, kiedy wykupują nową Biegłość Wykorzystanie Słabości lu...
Church of the Prophets – recenzja

Church of the Prophets – recenzja

Anioły i Legiony

04-08-2009 02:34 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 5
Twórcy 7th Sea wyznaczyli sobie zadanie, którego inni autorzy gier RPG raczej unikają. Wpletli w rzeczywistość Thei religię analogiczną do chrześcijaństwa i ustanowili instytucje Kościołów inspirowanych katolicyzmem, protestantyzmem oraz wschodnią ortodoksją. Pomysł ten można uznać za dość odważny,...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3

29-07-2009 19:34 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 8
Barok 1580-1680 7th Sea: Montaigne, Castille, Vendel, Eisen Monastyr: Cynazja Moda opisana w tym rozdziale mimo wielu podobieństw do strojów z poprzedniego okresu stosuje już nowe rozwiązania w dziedzinie krawiectwa i zdobnictwa, i lansuje inną, swobodniejszą sylwetkę. Modę tego typu widziałabym w...
Generator Herezji

Generator Herezji

Castilliańskie narzędzie MG

20-05-2009 19:24 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Cała historia Thei osnuta jest wokół powstania i działania Kościoła Watycyńskiego: jego genezy i kolejnych misji oraz tajemnic, jakich strzeże. Wiara w Proroków – w różnych konfiguracjach – tworzy podwaliny wyobrażeń o świecie oraz systemów wartości. Skoro sprawy religii definiują najważ...
Historia Gildii Szermierzy

Historia Gildii Szermierzy

Tłumaczenie ze "Swordsman’s Guild"

27-03-2009 22:12 | - 'shredek' - | Komentarze: 0
Gildia w ogromnej mierze zawdzięcza swe powstanie monteńskiemu szermierzowi znanemu jako Magnus Desaux du Montaigne. Urodzony w 1620 roku był bardzo zainteresowany bogatą historią pojedynków w Thei. Niestety, pojedynkowanie się było ogłoszone nielegalnym w większości krajów. Chociaż sam Król w najle...
Swordsman's Guild – recenzja

Swordsman's Guild – recenzja

Honorowi i martwi

19-03-2009 19:40 | - 'shredek' - | Komentarze: 3
Pojedynki pomiędzy zwaśnionymi stronami, czy to o honor, czy też piękną kobietę (a czasem może i mężczyznę ;) ), obecne były w historii świata już od czasów antycznych. A może i jeszcze wcześniej, choć tutaj trudno o dowody czy jakieś ich świadectwa. Pojedynki nie obce są również grom RPG. Niestety...
Generator Ruin

Generator Ruin

Eiseńskie narzędzie dla MG

09-03-2009 19:52 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 9
Wojna o Krzyż pozostawiła głębokie rany w sercach Eiseńczyków oraz w samej ziemi Żelaznych Grafów. Urazy mijają, a kraj zabliźnia się… powoli. Podróżując po Eisen, cały czas można się natknąć na pamiątki po tragicznych wydarzeniach: ruiny, pola bitew, świeże cmentarze. Część z nich kryje tajem...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2

Część druga: manieryzm

20-02-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Manieryzm 1530-1580 7th Sea: Castille, Eisen, Vodacce Manieryzm to nurt poprzedzający barok – okres odpowiadający czasowi akcji w 7th Sea – pasuje zatem do tych krajów, które kojarzone są z tradycją i zachowawczością. W Castille, kraju nie tylko watycyńskim, ale podlegającym silnej wła...
Siedem pomysłów na: Przygodę w Eisen

Siedem pomysłów na: Przygodę w Eisen

Szkice scenariuszy

15-02-2009 20:16 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 9
Następcy tronu Scena: Na spustoszonych przez wojnę ziemiach Eisen wciąż nie jest dobrze. Nadal wybuchają utarczki i potyczki pomiędzy panami na pomniejszych zamkach. Dzieje się tak zwłaszcza w księstwie Heinzla, który nie potrafi panować nad swoimi poddanymi. Dwaj baronowie, panowie na zamkach i w...
Eiseńskie Szkoły Szermiercze

Eiseńskie Szkoły Szermiercze

Tłumaczenie Szkół z "Eisen"

12-02-2009 21:32 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 4
Jak przystało na kraj szczycący się niemal tysiącletnią tradycją wojskowości, to właśnie Eisen posiada najszersze spektrum szkół uczących przeróżnych form wojennego rzemiosła. Wiele z nich uczy nie tylko zwyciężania przeciwnika, ale rozciąga swe nauki na sposób życia adeptów. Drexel Pochodzenie: E...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1

Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1

Część pierwsza: renesans

05-02-2009 01:10 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 29
Szanowni Czytelnicy – artykuł ten powstał w związku z pytaniami o modę jakie pojawiały się na różnych forach poświęconych takim grom jak Monastyr, Warhammer czy 7th Sea. Ponieważ historia ubioru stanowi jedno z moich ulubionych zagadnień postanowiłam opracować to niewielkie kompendium, mając n...
Indeks

Indeks

Spis tagów działu 7th Sea

03-02-2009 05:15 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
W celu ułatwienia wyszukiwania artykułów na naszej stronie, proponujemy niniejszy indeks. Zebraliśmy w nim tagi, pozwalające na selekcję artykułów podług różnych kategorii. Ze względu na rodzaj artykułu:Siedem pomysłów na…GeneratorAlmanachScenariusz Ze względu na rodzaj postaci i ich przymiot...
Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen

Siedem pomysłów na: Artefakt z Dracheneisen

Pomysły dla Mistrza Gry

01-02-2009 03:26 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 10
Dracheneisen to najbardziej tajemniczy materiał, z jakiego Theańczycy wykonywali swoje przedmioty. Przedziwny metal, który w rękach Nibelungów staje się plastyczny niczym glina, by stwardnieć na wieki, jest największym skarbem Żelaznych Grafów i obsesją tych, którym marzy się książęcy diadem. Nie ul...

Indeks

29-01-2009 02:31 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
W celu ułatwienia wyszukiwania artykułów na naszej stronie, proponujemy niniejszy indeks. Zebraliśmy w nim tagi, pozwalające na selekcję artykułów podług różnych kategorii. Ze względu na rodzaj artykułu:Siedem pomysłów na…AlmanachScenariusz Ze względu na rodzaj postaci i ich przymioty:Bohater...

Próbny

28-01-2009 02:33 | | Komentarze: 0
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 6 Autor: Moraine Redakcja: Mayhnavea Doria: Doryjska moda jest przestarzała w stosunku do reszty Dominium. Rycerze i damy noszą się według tradycji pradziadów, więc uznałam, że najlepiej pasującymi do nich ubiorami będą te noszone w czasach pełnego średniow...
Eiseńskie Zaszłości

Eiseńskie Zaszłości

Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"

25-01-2009 01:23 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 13
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk) Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dzi...
Erpegowe podsumowanie 2008: 7th Sea

Erpegowe podsumowanie 2008: 7th Sea

21-01-2009 00:57 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
Rok 2008, a konkretnie jego ostatni kwartał, był chyba najlepszym w historii działu. We wrześniu subsystem 7th Sea został oficjalnie reaktywowany po prawie półtorarocznym stanie zawieszenia. Nowym szefem redakcji został Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk, który pisał pierwsze artykuły. Do ekipy dołączył...
Zerstörung

Zerstörung

Tłumaczenie magii rozkładu z "Rilasciare"

12-01-2009 19:47 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Biegłości: Dezintegracja, Dotyk na Odległość, Koncentracja Oddziaływania, Przenikający Dotyk, Przyspieszenie. Uczeń: Drewno i Papier Czeladnik: Metal Mistrz: Ciało Zerstörung, moc rozkładu, to prawdopodobnie najbardziej przerażająca ze wszystkich sztuk tajemnych, otrzymanych przez Senatorów Nomy...
Eisen – recenzja

Eisen – recenzja

Ziemia spojona deszczem i krwią

09-01-2009 19:09 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 4
Większość twórców światów gier fabularnych przyjmuje jedną z dwóch strategii (reszta to ci "pośrodku"). Pierwsza z nich to dążenie do stworzenia bardzo skrupulatnego opisu uniwersum, pewnego zamkniętego systemu, który będzie spójny pod wszystkimi względami: z uwagi na fikcyjną politykę, gospodarkę c...
Sanssouci

Sanssouci

Monteńska Szkoła Uwodzicieli [Pdf]

03-01-2009 22:12 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 8
Opis: Sanssouci to monteński dwór, na którym działa "szkoła uwodzenia". Artykuł opisuje jej strukturę, nauczycieli, tajemne techniki, wewnętrzne koflikty oraz tajemnice. znajdują się tu informacje zarówno dla graczy – koncepcja postaci, nastawionej na relacje społeczne i udział w romantycznych...
Generator Balów

Generator Balów

Monteńskie narzędzie MG

01-01-2009 04:28 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 11
Centrum (a być może i celem) życia monteńskich dworów są wystawne bale. Pretekstów do ich urządzenia jest mnóstwo i każdy, kto tylko ma dość funduszy oraz żądzę poklasku, wykorzysta ten sposób, by ściągnąć na siebie uwagę socjety. Charaktery balów są rozmaite, zależne od statusu organizatora, jego...
Ostrza Łamigłówek

Ostrza Łamigłówek

Tłumaczenie materiału z "Montaigne"

28-12-2008 23:38 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 2
Gdy któryś z Bohaterów wejdzie w posiadanie Ostrza Łamigłówki, skorzystaj z poniższych tabel, by ustalić unikalne właściwości tej sztuki broni. Przy okazji poznasz też jej koszt wyrażony w Punktach Bohatera. Bohaterowie z zachodnich regionów Montaigne (Verrier, Viltoille, Martise, Rachecourt, Torig...
Siedem pomysłów na: Scenografię

Siedem pomysłów na: Scenografię

Pomysły dla Mistrza Gry

26-12-2008 20:23 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 11
O tym, że sercem 7th Sea jest dobra walka, nie trzeba nikomu przypominać. Wystarczy obejrzeć filmy, którymi "siódemka" jest inspirowana – wszystkie są pełne wymian ciosów, iskier sypiących się spod ostrzy, niesamowitych akrobacji i dynamicznych ujęć. Również w Siódmym Morzu walka powinna być ż...
7th Sea: Piraci

7th Sea: Piraci

Zbiór artykułów z działu 7th Sea [Pdf]

24-12-2008 17:36 | | Komentarze: 4
Opis: Prezentujemy wybór 11 artykułów o piratach, które ukazały się w dziale 7th Sea. Są wśród nich tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations, recenzja tego podręcznika oraz teksty do 7th Sea autorstwa redaktorów działu. Dzięki uprzejmości wydawnictwa AEG możemy zaprezentować materiał w ory...
Monteńskie Zalety

Monteńskie Zalety

Tłumaczenie zasad z "Montaigne"

21-12-2008 18:28 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 1
Krewniak (różnie, tylko Monteńczycy) Masz wysoko postawionego krewnego, który nie opuści cię w potrzebie. Jednakże nadużywanie jego uprzejmości jest złym pomysłem – rodzina to rodzina, ale nikt nie lubi czuć się wykorzystywany. Dlatego też możesz prosić o przysługę najwyżej raz na trzy miesią...
Reguły Porté

Reguły Porté

Tłumaczenie zasad z "Montaigne"

18-12-2008 00:13 | Ainsel | Komentarze: 4
Przekazywanie przedmiotu Mag Porté może przekazać jeden z okrwawionych przedmiotów (wykonując test Rezonu + Kolekcji) innemu magowi. Czarnoksiężnik odbierający przedmiot czuje wtedy charakterystyczne mrowienie, informujące o nadchodzącej przesyłce. Przemieszczenie obiektu trwa dwie Akcje: podczas p...
Monteńskie Szkoły Szermiercze

Monteńskie Szkoły Szermiercze

Tłumaczenie Szkół z "Montaigne"

10-12-2008 19:24 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 10
Boucher Pochodzenie: Montaigne Opis: Boucher wywodzi się z ciemnych zaułków wielkich miast i nie uważa się jej za szkołę dżentelmenów. Jednakże niektórzy sądzą, że walczy się po to, by wygrać, a wywieranie dobrego wrażenia na publiczności nie jest istotne, gdy stawką jest życie. Uczniowie Boucher p...
La Queste del Saint Graal

La Queste del Saint Graal

Avalońskie scenariusze [Pdf]

07-12-2008 06:10 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 33
Opis: Artykuł, napisany z myślą o grze 7th sea, przybliża czytelnikowi mity arturiańskie i pokazuje szereg rozwiązań, jak można wykorzystać je w scenariuszach RPG. Zostają w nim przedstawieni główni bohaterowie opowieści, najważniejsze z licznych historii, a także konkretne pomysły, jak przełożyć wą...
Graj z głową (Aureus)

Graj z głową (Aureus)

Chcę grać z głową

02-12-2008 18:50 | | Komentarze: 3
Do niedawna zastanawiałem się, czego nie lubię w Jesiennej Gawędzie. W końcu pojąłem: za młodu to właśnie ona była dla mnie ideałem gry, do którego jednak nigdy nie doszedłem. W gimnazjum byliśmy za mało dojrzali, a moi obecni współtowarzysze ze Starego Świata to początkujący. Gramy rzadko, z częstą...
Montaigne – recenzja

Montaigne – recenzja

Tam, gdzie słońce świeci najjaśniej

02-12-2008 04:44 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 7
Trzeci z dodatków o nacjach 7th Sea traktuje o Montaigne, czyli cesarstwie Léona Alexandra XIV. Motto książki, "Słońce świecące zbyt mocno, wypala ziemię poniżej", odwołuje się do postaci imperatora, rządzącego krajem żelazną ręką. Jego zły charakter oraz katastrofalne w skutkach posunięcia dyplomat...
Avalońskie Zalety i Zaszłości

Avalońskie Zalety i Zaszłości

Tłumaczenie Zalet i Zaszłości z "Avalon"

28-11-2008 20:02 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 3
Nowe Zalety Rycerz Elaine (4 pkt, tylko Avalończycy) Należysz do elitarnego grona Rycerzy Najwyższego Króla – bractwa podlegającego bezpośrednio Królowej Elaine i wypełniającego jej wolę. Jego członkowie honorem i odwagą zaskarbili sobie uwielbienie Avalończyków, chociaż do sławy muszkieterów...
William Shapeword

William Shapeword

Łotr, odmieniec z Dworu Unseelie

25-11-2008 22:55 | Ainsel | Komentarze: 4
William to szalony i okrutny Unseelie o niesamowitym talencie do tworzenia i spisywania tragicznych historii. Dzięki jego znajomości magii Glamour oraz zatraceniu w sztuce, William uzyskał moc wprawiania wymyślonych przez siebie opowieści w życie. Dawno, dawno temu, gdzieś w Avalonie… ̷...
Używanie Glamour

Używanie Glamour

Tłumaczenie eseju z "Avalon"

23-11-2008 23:50 | Olek 'Drachu' Ryłko | Komentarze: 12
Charakter każdego z narodów Thei można oddać jednym słowem. W przypadku Avalonu słowem tym będzie Glamour. Tak się nieszczęśliwie złożyło, że z biegiem lat słowo to utraciło swoje znaczenie. Dziś, gdy powiesz "glamour", większość ludzi pomyśli, że chodzi ci o iluzję. Nie w tym przypadku. Glamour to...
Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu

Siedem pomysłów na: Bohatera z Avalonu

Pomysły dla Mistrzów Gry oraz Graczy

22-11-2008 00:52 | Oskar 'Fenran' Usarek | Komentarze: 3
Thomas Fleming – szpieg "Pozdrowienia z Ussurii!" Wszędzie na świecie, gdzie ktoś chce zagrozić interesom Avalonu i królowej Elaine, można trafić na Thomasa Fleminga. Początkowo nawet nie domyślisz się, że ten elegancki mężczyzna o nienagannym, avalońskim akcencie jest jednym z najlepszych k...